2016.11.25-26. Advent Zágrábban

2016. november utolsó hétvégéjén elutaztunk egy kétnapos zágrábi kirándulásra Vódli Zsolt tanár úr vezetésével. A kiránduláson 13 diák vehetett részt, köztük fáysok, rothosok és AFS önkéntesek. A két nap alatt megismerhettünk néhány magyar emlékeket Szlovéniában és a horvátországi Zágrábban és karácsonyi hangulatba kerülhettünk az Adventi vásárok által.

Szombat reggel indultunk el busszal Sopronból és az első úti célunk Lendva volt Szlovéniában. Itt megtekintettük a Művelődési házat, mely Makovecz Imre tervei alapján épült 2004-ben, majd indultunk tovább Horvátországba. Első megállónk Csáktornya volt, ahol a Zrínyi várhoz látogattunk el. Itt lehetőségünk nyílt megnézni a várat és környékét. Itt írta Zrínyi Miklós költő a Szigeti veszedelmet, és itt is hunyt el 1664. november 18-án.  1855-ben cukorgyár nyílt a várban mely  az 1870-es bezárása előtt a legnagyobb volt az akkori Magyarországon.

A hosszú úton jobban megismerkedtünk a társinkkal, délután elfoglaltuk a szállást Zágrábban, majd ezek után városnéző sétára indultunk. Felfedeztük a város magyar emlékeit, kávéztunk és közösen elfogyasztottuk vacsoránkat egy hangulatos étteremben Zágráb szívében. Ezek után választhattunk, hogy moziba, színházba vagy egy koncertre menjünk. Természetesen mindenki a koncertet választotta.

Másnap reggel 8 órakor a Szent István-katedrálisban vettünk részt egy horvát nyelvű szentmisén, majd a Dolac-on reggeliztünk. Ez egy nagy piac a katedrálistól két perc sétára. Fél 11-től a Zágrábi Várostörténeti Múzeumban vezetett angol túrát hallgattunk meg magyar fordítással. Ezek után megebédeltünk egy étteremben, ahol a horvát ételek közül is választhattunk, majd sétáltunk a belvárosban és meglátogattunk egy vásárt is. Zágrábban van a világ legrövidebb siklója, ami 66 méter hosszú és 30,5 méteres szintkülönbséget hidal át. Utolsó megállónk Mirogoj, a horvátok nemzeti sírkertje volt, ahol hasznos információkat osztott meg velünk a tanár úr.

Összességében a kiránduláson mindenki jól érezte magát, jó volt új embereket és új helyeket megismerni. Köszönjük szépen Vódli Zsolt tanár úrnak ezt a felejthetetlen kirándulást és reméljük még sok hasonló élményben lesz részünk.